HPB-F wentylator promieniowy

Wentylator HPB-F

Wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim. Wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1.WYMAGANE ZASTOSOWANIE PRZEMIENNIKA CZĘSTOTLIWOŚCI

ZASTOSOWANIE

Wentylator przeznaczony do systemów transportu nieagresywnych i niewybuchowych gazów bez zanieczyszczeń. Typowe zastosowania to:

  • transport pneumatyczny,
  • nadmuch w układach suszenia (np. maszyny graficzne i obróbka tworzyw sztucznych),
  • systemy nadmuchu powietrza w układach spalania/obróbki termicznej (np. piece topialne).

KONSTRUKCJA

  • wysokociśnieniowy wentylator promieniowy o napędzie bezpośrednim
  • wirnik nitowany z blachy aluminiowej, z łopatkami typu B, wyważany dynamicznie wg ISO 1940-1
  • obudowa odlewana z aluminium
  • osłona wlotu ocynkowana
  • podstawa spawana z blachy stalowej
  • wentylator malowany na kolor szary RAL7042 (w wybranych wielkościach silnik malowany na RAL 5010)
  • maksymalna temperatura tłoczonego medium 80°C
  • temperatura otoczenia silnika od -20°C do +40°C
  • figura LG270

SILNIK ELEKTRYCZNY

  • asynchroniczny, trójfazowy, 230/400V, 100Hz lub 400V, 100Hz (w zależności od mocy silnika)
  • klasa izolacji F
  • stopień ochrony IP55
  • wyposażony w zabezpieczenie termiczne PTC lub PTC i TP w zależności od modelu
  • wersja FC wyposażona w niezależny moduł chłodzenia

WYKONANIA SPECJALNE

  • dowolna figura LG/RD
  • malowanie na kolor inny niż standardowy
  • wirnik z blachy stalowej ocynkowanej
  • wirnik z blachy stalowej nierdzewnej 1.4301
  • wirnik z blachy stalowej kwasoodpornej 1.4404
  • silnik o innym stopniu ochrony IP
  • silnik wyposażony w czujniki lub dodatkowe chłodzenie
  • temperatura otoczenia silnika poniżej -20°C oraz powyżej +40°C

PRZETWORNIK SILNIKA

Przetwornik zasilający silnik musi charakteryzować się następującym przyporządkowaniem U(f):

gdzie: U - napięcie znamionowe pracy silnika; f - częstotliwość 100Hz

Przy nieprzestrzeganiu zaleceń prąd silnika wzrasta nieproporcjonalnie i silnik napędowy nie osiąga obrotów znamionowych. W żadnym wypadku nie wolno ustawiać wyższej częstotliwości (prędkości obrotowej) na przetworniku, niż częstotliwość 100Hz podana na tabliczce znamionowej, ponieważ może dojść do przeciążenia silnika lub do uszkodzenia wentylatora z powodu zbyt wysokiej prędkości obrotowej.

Na przetworniku nie wolno ustawiać tzw. boosta, ponieważ powoduje to zbyt silnie nagrzanie silnika napędowego. W celu ochrony silnika napędowego należy podłączyć czujnik temperatury na odpowiednich wejściach przetwornika.